BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

Thursday, October 15, 2009

Bisikan HatiKu....

Hari ini aku belajar.....
Belajar mengenal sebuah kehidupan...
banyak telah aku temui...
yang baik dan yang buruk....
Dalam pencarian ini aku bertanya...
Siapakah aku?????
Aku tidak mengerti...
apa yang aku cari...
Adakala aku berfikir panjang mengenai kehidupan
Ku Imbas kembali zaman yang telah ku tinggalkan...
Sekejap ku tersenyum, sekejap ku menangis...
Aku semakin tidak mengerti....
Apa yang kucari...
Kawan aku kata....
Aku kuat, bersemangat, tabah dan berdikari...
Tapi aku kata TIDAK...
Kerana aku tahu kelemahanku.
Orang melihat Aku tersenyum...
Adakah hati aku juga tersenyum?
TIDAK.......HAti aku merintih sebenarnya...
Tiada yang mengerti, tiada yang peduli....
Kadang kala aku rasa sangat lemah dan xberdaya...
Tapi aku hadapi dengan senyuman...
Selalu aku pamerkan sikap yang tidak selaras dengan rasa hati...
Saat aku duka, aku berpura2 Ceria...
Jika ditanya MENGAPA????
Satu yang aku akan jawap
Kerana aku percaya...
Tidak akan ada seorang pun akan memahami aku sepertimana
ALLAH memahami aku.....
Kadang2 aku cuba juga untuk meluahkan apa yang terbuku dihati...
Namun bukan ketenangan yang kudapat
Melainkan menambahkan titis air mataku....
Aku manusia....ingin difahami dan juga memahami...
Tapi aku tidak dapat semua itu daripada insan bernama MANUSIA..
Namun aku percaya ada yang Sangat memahami aku...
setiap apa dinyatakan mahupun disembunyikan...
Dia mengetahui segalanya......:-)
Aku Bahagia....








0 comments: